söndag 27 december 2015

Åre uppvärmning dag 7

Äntligen är vädret bra nog för att gå upp på kalfjället. - 15 grader kallt och 4 skm vind.
Började turen upp på Vällisten ( 1025 möh ) från Trillevallens parkering, sen bar det av mot Norra stugan 1,5 km därifrån. när jag kom dit så satte jag på de nya stighudarna och började gå upp till toppen. Men när jag kom upp så upptäckte jag att där var ingen snö att åka på så det var bara att ta av skidorna och börja promenera till toppstugan ca 2 km därifrån och jag kunde inte börja åka skidor igen förrän jag kom ner till trädgränsen. Men väl där så var det klarblå himmel och vindstilla.
Så resten av turen var lätt nerförsbacke. Så hela turen tog inte mer än 3 timmar men fördelen med att börja åka skidor tidigt på morgonen är att man slipper allt folk som är i vägen i nerförsbackarna och att man får vara i fred så man kan njuta av naturen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar